Uit een persbericht van de FIOD volgt dat er doorzoekingen zijn gedaan in een woning en bedrijfspand in verband met een onderzoek naar fraude. De verdachte, een mede-eigenaar van een administratiekantoor, zou ervan worden verdacht zich enkele jaren bezig te hebben gehouden met het opmaken van valse facturen waardoor er te weinig omzetbelasting is afgedragen.

Het strafrechtelijk onderzoek zou gestart zijn na een onderzoek door de Belastingdienst. Het vermoeden bestaat dat de verdachte voor twee gelieerde bedrijven ten onrechte negatieve aangiften omzetbelasting bij de Belastingdienst indiende. Aan die aangiften zouden vermoedelijk valse facturen en een valselijk opgemaakte administratie ten grondslag hebben gelegen.

De aangiften zouden zijn ingediend vanaf het IP-adres van het administratiekantoor waar de verdachte mede-eigenaar van is. De Belastingdienst zou voor ongeveer € 450.000 zijn benadeeld. De verdachte is volgens het persbericht aangehouden voor verhoor.

FIOD 2 oktober 2017, FIOD verdenkt eigenaar van administratiekantoor van belastingfraude en valsheid in geschrift